Salgın Kaosta İttifak ve NATO SFA CoE’nin Rolü

Salgın Kaosta İttifak ve NATO SFA CoE’nin Rolü

NATO SFA CoE’den  ATA Başkanı Fabrizio W. Luciolli ile Röportaj 

 

 

Toplam çapı bir insan saçından altı yüz kat daha az olan dört protein tarafından kapsüllenmiş bir RNA dizisi, savaş sonrası dönemden bu yana en ciddi krizi üretti ve bir kurumlar, politik, ekonomik ve sosyal ilişkiler sistemini etkiledi. biyolojik tehditlere karşı aşılanmıştır.

 

 

PANDEMİ KRİZİ NATO’NUN FAALİYETLERİNİ ETKİLEDİ. İTTİFAKIN BU YENİ MÜCADELEYE YANITINI NASIL GÖRÜYORSUNUZ?

 

 

Diğer uluslararası kuruluşların aksine, Covid-19 pandemi krizi, güçlü bir dayanışma ruhuyla tepki gösteren Atlantik İttifakı’nı güçlendirdi. İlk etkinin üstesinden geldikten sonra NATO, karmaşık siyasi-askeri örgütünü sivil çabaları desteklemek üzere uyarlayarak ve doktorların, hastaların, tıbbi malzemelerin hava taşımacılığını koordine etmek için Avrupa-Atlantik Afet Müdahale Koordinasyon Merkezi’ni (EADRCC) etkinleştirerek Müttefiklerin ihtiyaçlarına hızla yanıt verdi. cihazlar ve sahra hastaneleri.
2010’dan bu yana Stratejik Kavramın 15. maddesi NATO’nun güvenlik senaryosunda “sağlık risklerini” içermektedir. Bununla birlikte, biyolojik tehditler, ulusal güvenliği doğrudan baltalamaktadır ve genel olarak hibrit tehditler ortamında çerçevelendirilemeyecek belirli stratejilerle ele alınmalıdır. Covid-19 ayrıca NATO’nun üç temel görevi üzerinde de ilgili etkiler yarattı: toplu savunma, kriz yönetimi ve işbirliğine dayalı güvenlik.
Yeni küresel biyo-güvensizlik bağlamında, Antlaşma’nın 3. Maddesinde yer alan dayanıklılık kavramı daha titiz bir şekilde gözden geçirilmelidir. Bu nedenle, operasyondaki NATO kuvvetlerinin korunması ve kritik ulusal varlıkların ve tedarik zincirlerinin korunması daha fazla dikkat gerektirmektedir.

 

 

WASHINGTON ANTLAŞMASI PANDEMİK GÜVENLİK ORTAMINA NASIL YANIT VERİYOR?

 

 

Pandemi krizi, Kuzey Atlantik Antlaşması’nın 4. maddesine ve güvenlik konularında transatlantik istişare için yeri doldurulamaz bir forum olduğunu teyit eden İttifak’ın siyasi boyutuna daha fazla önem veriyor.
Ayrıca, mevcut güvenlik senaryosunda, 5. madde ve toplu savunmanın temel ilkesi, daha geniş ve daha talepkar bir dayanışma taahhüdü anlamına gelmektedir. Aslında, küresel bir salgın krizinde, NATO’dan tek bir müttefik ülkeye yönelik geleneksel bir saldırganlığın savunmasına müdahale etmesi büyük olasılıkla istenmez. Muhtemelen, 30 Müttefikin tamamına biyolojik bir ajana karşı gerekli desteği sağlaması istenecektir.
Bu bağlamda, Avrupa Müttefik Kuvvetleri Yüksek Karargahı (SHAPE), biyolojik nitelikteki ajanlardan kaynaklanan tehditlerin izlenmesi ve ayrıca karmaşık hava saldırılarının planlanması ve yönetimi için erken uyarı, durum farkındalığı ve hava taşımacılığı ile daha fazla meşgul olabilir. sivil makamlara destek operasyonları.

 

MÜKEMMELLİK MERKEZLERİ, İTTİFAKLARINI UZMANLIĞIYLA DESTEKLEMEDE ÖNEMLİ BİR ROL OYNAR. MEVCUT DURUMDA KULLANABİLECEKLERİ BAŞLICA ARAÇLAR NELERDİR?

 

Soğuk Savaş’ın sona ermesinden bu yana NATO, büyük çabalarını Doğu kanadına adadı. Bununla birlikte, İttifak’ın 360 derecelik yaklaşımı, istikrarın İttifak’ın güvenliğine yönelik birçok tehdit ve zorluğun ortaya çıktığı Güney Kanat’a yansıtılmasının öneminin altını çizdi. Bu nedenle, NATO’nun elindeki çok çeşitli araçları kullanarak istikrarı öngörmek için Güney Kanadı hakkında daha iyi bir anlayış geliştirmesi gerekiyor.
Mevcut güvenlik ortamında, Covid-19, bölgenin siyasi ve sosyal istikrarı üzerinde ciddi sonuçlar doğurarak Afrika ülkelerinin kırılgan kurumlarını ve sağlık sistemini ciddi şekilde etkileyebilir.
Bu açıdan, Güvenlik Gücü Yardımı, Ev Sahibi Ülkelerin hükümetlerine ve güvenlik güçlerine hastalıkla mücadelede yardımcı olmada çok önemli bir rol oynayabilir. Bu çabaların ikili bir yararlı etkisi olabilir: bir yandan, tıbbi ekipmanın sağlanmasıyla birlikte etkili sağlık protokollerinin olası uygulanmasıyla yerel nüfusun koşullarını iyileştirecektir. Öte yandan, operasyon ortamındaki genel sağlık koşullarının iyileştirilmesi yoluyla dolaylı olarak NATO birliklerine hastalığa karşı ek bir kalkan sağlayacaktır.
Bu bağlamda, NATO Güvenlik Gücü Yardım Mükemmeliyet Merkezi (NATO SFA COE), çeşitli sivil ve askeri aktörleri savunma ve güvenlik kabiliyeti geliştirme forumlarına dahil etme yeteneği ve deneyimi ve kolaylaştırma için diğer COE’lerle olan bağlantısı sayesinde kilit bir rol oynayabilir. NATO’nun yardıma muhtaç kırılgan ülkelere yönelik eylemleri. Bu bağlamda, Ev Sahibi Ülkeyi desteklemek, kolaylaştırmak ve buna katkıda bulunmak için hizmetlerin sağlanması da dahil olmak üzere, sürdürülebilir ve uzun süreli tıbbi yetenekler oluşturmak için NATO ve üye ülkeleri tarafından belirlenen deneyimi hatırlamak önemlidir. sürdürülebilir kapasiteler
NATO’daki Askeri Sağlık Hizmetleri Başkanları Komitesi (COMEDS), NATO Askeri Tıp Mükemmeliyet Merkezi ve yakın zamanda kurulan Çok Uluslu Tıbbi Koordinasyon Merkezi, NATO’nun Ulusal askeri Sağlık Hizmetleri için protokol ve standartların (STANAG) tanımlanmasına katkıda bulunabilir.
Buna ek olarak, Bilim ve teknoloji organizasyonu (STO), Barış ve Güvenlik için Bilim programı (SPS) ve NATO Mükemmeliyet Merkezleri (KBRN savunması ve İttifak’ın altı binden fazla bilim insanından oluşan veritabanı gibi) diğer organları oluşturur. sinerji içinde çalışabilen ve yeterli yatırım ve kaynaklarla desteklendiğinde geniş gelişme marjları sunan farklı sorumluluklar.

 

SİZCE, NATO VE AB İLİŞKİLERİNİ NASIL GELİŞTİRMELI?

 

NATO, Avrupa Birliği ve Birleşmiş Milletler arasında önleme, araştırma, izleme ve dayanıklılık alanlarındaki işbirliği, tehlikeli ve biyolojik maddelerin etkin bir şekilde izlenmesine yönelik ciddi düzenlemelerin geliştirilmesi ve uygulanmasının yanı sıra biyogüvenlik ile uyumun sağlanması açısından da çok önemlidir. Mikroorganizmaları tedavi eden laboratuvarların standartları.
Bununla birlikte, yeni daha geniş NATO taahhütleri, Müttefikleri, Rusya Federasyonu’nun iddialı duruşuna yönelik temel caydırıcılık ve savunma görevlerinden ve nükleer silahların yayılması, terörizm, yıkıcı teknolojiler ve siber uzaydan kaynaklanan tehdit ve risklerden uzaklaştıramaz. Ayrıca Çin, Batı’nın stratejik varlıkları ve şirketleri üzerindeki yağmacı çıkarları için pandemi ve ekonomik krizden yararlanabilir.
Ayrıca, NATO ve AB’den, modern sosyal medyanın yaygın ve kontrolsüz kullanımı yoluyla Moskova, Pekin ve diğer devlet dışı aktörler tarafından uygulanan büyüyen yanlış bilgilendirme ve dezenformasyon kampanyalarına karşı işbirliğini güçlendirmeleri isteniyor.
Son olarak, NATO’nun sivil makamları destekleme konusundaki artan rolü ve deneyimi, bir pandemi krizi karşısında yapısal olarak kırılgan olan Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgelerindeki ortaklıkları yeniden başlatmak için olağanüstü bir katma değer oluşturabilir.
Çoğu bölgede, AB, çoğunlukla Sahra altı Afrika’da yürütülen EUTM misyonları (EUTM-Mali, EUTM-Somali, EUTM RCA, EUCAP Sahel Nijer ve Mali) gibi NATO tarafından kapsanmayan operasyon alanlarını kapsar. Bu misyonlar AB’nin siyasi yönlendirmesi altında yürütülürken, operasyonel bir bakış açısından NATO’nun SFA faaliyetlerinin birçok özelliğini paylaşıyorlar.
Diğer durumlarda, AB, sivil hedeflerin uygulanmasına yardım etmeyi amaçlayan Avrupa Misyonu (EUAM) Irak gibi tamamlayıcı ve gereksiz faaliyetlerde kurumları ve meşru siyasi otoriteyi güçlendirmek için NATO ile yakın işbirliği içinde çalışır. Irak güvenlik güçlerini ve askeri eğitim kurumlarını güçlendirmeye yardımcı olmak için tasarlanmış Güvenlik Sektörü Reform Programı (SSRP) ve Irak’taki NATO Eğitim Misyonu.
İki misyon belirli hedef kitlelere ve faaliyetlere hitap ediyor, bazen açık alanlardan kaçınmak için örtüşüyor: EUAM esas olarak iç ve sivil güvenlik yönlerine odaklanıyor ve NATO Eğitim Misyonu savunma yönlerine odaklanıyor.
Bu bağlamda, NATO SFA COE, kurumsal, askeri ve sivil danışmanlar için ileri eğitim ve öğretim sunmak ve derinlemesine analiz ve değerlendirme desteği sağlamak gibi ortak çabaları kolaylaştırmada önemli bir rol oynayabilir. Force Assistance misyonları veya bunların yürütülmesi ve Geçiş aşamaları sırasında.

 

SONUÇ

Kuruluşundan yetmiş yıldan fazla bir süre sonra NATO, değişen güvenlik ortamının yeni zorluklarına diğer herhangi bir çok taraflı kurumdan daha hızlı yanıt vermeye kendini adapte eden Örgüt olduğunu kanıtladı. Bununla birlikte, mevcut karmaşık ve zorlu senaryoda, İttifak’ın etkin bir şekilde çalışmaya devam etmesi ve küresel bir sağlık krizinin vatandaşlarımızın, toprakların ve temel güvenlik bölgelerinin güvenliğini etkileyen bir güvenlik krizine dönüşmesini önlemek için gerekli yeteneklere ve mali kaynaklara sahip olması hayati önem taşımaktadır. Özgürlükler.

 

makaleyi İNDİR